Priza pentru un spate mai lat

Tractiunile pot fi facute in mai multe variatii: cu priza larga, la piept;  supinatie, priza medie cu palmele spre corp; priza ingusta cu maner in V; priza neutra, medie, cu palmele privindu-se cu priza larga la ceafa. Multi culturisti le fac pe toate crezand ca fiecare tinteste o anumita portiune a spatelui. Un nou studiu a examinat aceste variatii ale tractiunilor pentru a vedea care dintre ele lucreaza mai bine marele dorsal. 10 barbati sanatosi cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani cu cel putin un an experienta de antrenamente, au efectuat  ecercitiile cu electrozi atasati pe marele dorsal si cu care inregistrau activitatea electrico-musculara la un electromigraf.

Tractiunile cu priza larga la piept s-au dovedit cele mai eficiente. Era de asteptat daca ne gandim ca principala actiune a marelui dorsal este de a aduce bratele in jos si in spate. Variatiile cu priza ingusta au aratat activitate considerabila si in piept si deltoizi posteriori.

In schimb, tractiunile cu priza larga la ceafa nu numai ca lucrau marele dorsal mult mai slab decat varianta la piept ele pozitionau umerii intr-o situatie periculoasa, in partea de jos a miscarii, cand bara atingea ceafa. De aceea, nu avem de ce sa facem aceasta varianta, pentru ca nu lucreaza cum trebuie spatele. Pe de alta parte, din cauza ca toate celelalte variatii lucreaza diferite zonele ale spatelui si umerilor, toate trebuiesc incluse prin rotatie, la antrenamentul spatelui.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s