Cardio

Exercitiile cardio includ orice activitate care iti creste pulsul cardului destul de mult pana la nivelul la care nu vei fi putea sa intretii o conversatie cu cineva fara sa fii nevoit sa gafai dupa aer si mentine acel ritm pentru o perioada mai mare de timp. Numarul de grasimi arse tine de intensitatea ratei cardiace. Ideal ar fi sa faci 60 minute de exercitii cardio la intensitate moderata decat 40 de minute la intensitate mare.Cand se fac exercitii cardio
Au existat numeroase controverse in privinta momentului zilei cand este bine sa se faca exercitiile cardio. Pentru o perioada lunga de timp, medicii au recomandat ca exercitiile cardio sa se faca dimineata, devreme, inainte de a manca intrucat dupa o noapte de somn toate rezerverele de glicogen sunt consumate si astfel grasimile se vor arde inca de la inceputul exercitiului de cardio. In plus, in caz ca exercitiile cardio se fac dimineata chiar daca ai dat jos 700 calorii in timpul antrenamentului, metabolismul va fi capabil sa mai arda grasimi si la 4 ore dupa ce sedinta de cardio s-a incheiat. Practic procesul de ardere al grasimilor va continua si dupa ce ai terminat sedinta de cardio. Exercitiile cardio facute dimineata au si dezavantaje. Astfel daca acestea se fac dimineata, micul-dejun, cea mai importanta masa a zilei, se decaleaza cu 2-3 ore.
Au existat si medici care au sustinut ca exercitiile cardio trebuie facute seara. Acestia considera ca daca exercitiile se fac seara se va arde mai multa grasime pura. Chiar si dupa ce vei merge la culcare organismul va continua sa arda grasimile in plus, pentru ca glicogenul a fost consumat in prima parte a sedintei de cardio. Alti specialisti au sustinut ca este mai bine ca sesiunea de 60 minute sa se imparta in 30 dimineata si 30 seara intrucat in cele din urma scopul tau este sa consumi cat mai multe calorii. Tom Venuto, unul dintre specialistii in domeniu a ajuns la concluzia ca: nu exista un moment optim cand este bine sa se faca exercitiile cardio, acestea pot fi realizate oricand, chiar si de doua ori pe zi, atata timp cat o sedinta tine cel putin 45 de minute.

Cum se fac exercitiile cardio
Desi ai fi tentata sa crezi ca sporturi precum fotbalul ar fi exercitii cardio, adevarul este ca in timpul unei astfel de activitati ritmul cardiac nu este mentinut timp de 45 de minute la un nivel intens, ci mai scade sau mai coboara in functie de efortul pe care il depui. Pentru ca nu intensifica ritmul cardiac incat sa nu poti vorbi fara a gafai, nici mersul nu intra in categoria exercitiilor cardio. Totusi, daca nu ai mai facut sport este indicat sa nu treci direct la exercitiile cardio ci mai intai sa mergi zilnic in jur de 60-90 minute. Foarte multe persoane au avut rezultate extraordinare cand au imbinat exercitiile cardio cu mersul pe jos. Important este sa stii ca mersul pe jos nu poate inlocui exercitiile cardio.

Cine face exercitii cardio
Pentru a afla daca organismul tau este apt sa faca exercitii cardio trebuie sa ceri parerea unui medic. Specialistii in domeniu au afirmat ca exercitiile cardio ajuta intreg organismul. 40 minute de exercitii cardio pe zi preintampina orice afectiune cardiaca. Totusi, nu toate persoanele pot face exercitii cardio, de aceea este recomandat sa ceri mai intai parerea unui medic.

Exercitii cardio: avantaje si dezavantaje
Indiferent de momentul zilei cand vrei sa faceti exercitiile cardio, important este ca acestea sa ajunga sa faca parte din programul tau zilnic. Daca vrei sa faci cardio dimineata vei fi foarte vesel si binedispus toata ziua datorita secretiilor de substante puternice care apar dupa terminarea exercitiilor. Totusi, exista si un dezavantaj: daca faci exercitiile cardio dimineata o sa amani servirea micului-dejun pentru ca iti dispare pofta de mancare. Dar micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, ea este cea care porneste metabolismul intern si de aceea este important sa fie servita la scurt timp dupa ce te-ai trezit pentru a impulsiona organismul sa-si intensifice activitatea. Specialistii recomanda ca la aproximativ 90 de minute dupa ce ai incheitat exercitiile cardio, sa servesti mic-dejunul pentru a preaintampina diminuarea tesutului muscular.
In schimb, daca vrei sa faci exercitiile seara, 3 ore dupa ce le-ai terminat nici nu poti si nici nu trebuie sa dormi. Avantajul ar fi ca dupa ce faci exercitiile cardio nu mai ai pofta de mancare timp de cateva ore. In timpul exercitiilor cardio este recomandat sa consumi multa apa. Si muzica ar avea un rol important. Ca sa nu te plictisesti, in timpul exercitiilor de cardio poti sa asculti muzica preferata.

Spinning

Am auzit de cateva ori despre spinning ca fiind o inovatie in materie de sport si intretinerea siluetei. Curioasa cum sunt, am dat fuga pe internet si am cautat mai multe informatii. Nu mare mi-a fost mirarea ca, navigand pe www, sa aflu ca aceasta noua firma de fitness a ajuns deja si in romania. Evident ca am dat fuga la clubul respectiv si in schimbul unui pret (destul de mare pentru buzunarul mediu al unei femei din Romania) am primit permis pentru o zi la serviciile clubului, servicii care includ si ore de spinning cu instructori specializati. Ca sa nu va las sa fiti pe dinafara ca mine, m-am gandit sa va povestesc si voua cum a fost si cam ce inseamna spinning-ul.

Ce inseamna o ora de spinning?
Conceptul de spinning ca forma de exercitiu cardio de grup este relativ nou, fiind pentru prima oara folosit de deja celebrul antrenor Johnny G. (Goldberg). Spinning-ul se practica intr-o sala de fitness in care se gasesc aliniate 20-30 de biciclete stationare. Instructorul de spinning se pozitioneaza pe o bicicleta in fata celorlalti si ii antreneaza pe acestia intr-un program de 40-60 minute de ciclism in grup, bazat pe ritmul cardiac al fiecaruia. Scopul programului este de a simula situatii reale din ciclism cum ar fi urcarea dealurilor sau sprinturile. Ora de spinning se desfasoara pe ritm de muzica si instructorul motiveaza in permanenta spre marirea efortului si a ritmului de pedalare.

Dupa cum spuneam, se creeaza situatii reale de ciclism. Eu imi imaginam ca va fi ceva in genul pedalarii la bicicleta statica din sala de fitness. Ei bine, departe de asta. Se incepe intr-adevar stand in sa, dar dupa vreo 10 minute ne ridicam din sa si ne sprijinim bine de ghidon pentru a simula o urcare la deal. Dupa nu mai mult de 15 minute eram, ca sa zic asa, „rupta”. Si sa nu va imaginati ca nu am conditie fizica. Dar la nici un antrenament aerobic sau fitness nu am reusit sa transpir atat de mult.

Pro spinning

  • Este un exercitiu cardio intens si prin urmare rezistenta ta fizica se va imbunatati vizibil dupa numai cateva sedinte;
  • Intr-o ora de spinning arzi in jur de 500 de kcal;
  • Nu se face febra musculara, asa ca iti poti lua adio de la aspirina de dupa;
  • Efortul este deosebit de relaxant si este unul dintre sporturile care te ajuta cel mai bine sa elimini stresul. Contra spinning
    Problemele cele mai frecvente in cazul in care spinningul nu este practic in mod corect sunt:
  • problemele cu partea inferioara a spatelui (dureri, intepeneli);
  • leziunile (de aceea trebuie sa fii foarte atenta ca pentru a te opri sa folosesti frana de mana din fata, in nici un caz pedalele);
  • problemele cu genunchii (in special, cu articulatiile).

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s