Biotipul Genetic

Exista tipuri si tipuri de diete. In realitate nu exista diete foarte bine proiectate structural, mai bine spus sunt doar sfaturi si pareri despre alimentatie. De altfel nu exista dieta perfecta, deoarece fiecare dintre noi apartinem a ceea ce numim “BIOTIP GENETIC”. Astfel, orice regim alimentar care nu este adaptat la caracteristicile biotipului genetic individual nu poate servi prea mult. Toti cautam modificari estetice corporale, in special eliminarea stratului adipos. Indiferent de sex, gradul de dezvoltare fízica sau obiectivul sportiv, exista un element comun în toate cazurile: vointa de a elimina stratul adipos din corpul nostru. Se stie ca nu toti raspundem egal la acelasi tip de dieta, iar asta se datoreaza individualitatii metabolice. Trebuie sa întelegem de la inceput carui biotip apartinem si care sunt tendintele fiecaruia dintre noi, dupa care vom adapta alimentatia la fiecare caz particular.
Exista 3 biotipuri globale:
Putem spune ca nimeni nu apartine 100% unui biotip concret, ci fiecare dintre noi prezinta generalitati diferite la cele 3 biotipuri, cu tendinte predominante la un biotip sau altul. Nu intamplator s-au stabilit 3 tipuri genetice ai anume:
– Ectomorfii, sau biotipul slab, reprezentati prin preponderenta de oameni slabi, cu o constitutie corporala delicata.
Endomorfii, sau grasii naturali, reprezentati prin rotunjimea formelor ai usurinta de a înmagazina grasime corporala sau strat adipos în toate zonele corporale.
Mezomorfii, sau biotipul genetic cu corp atletic, umeri lati, schelet puternic, musculatura puternica si armonioasa a întregului corp.

Regimul alimentar pentru Ectomorfi:
Fundamental, ectomorfii sunt bine definiti din punct de vedere muscular, dar au enorme dificultati de a castiga greutate corporala. Ca o regula generala, dieta care le aduce cele mai bune rezultate este: multi carbohidrati, moderata în proteine si relativ joasa în grasimi. In termeni de procentaje de nutrienti ne putem fixa în jur de 55-60% de carbohidrati, 25-30% de proteine si 10-15% de grasimi. Nu întamplator cifrele nu sunt fixe, dupa cum se poate vedea, deoarece întotdeauna trebuie modificate la fiecare caz particular, si pentru ca în realitate sunt foarte putini aceia care sunt dispusi de a face calcule pentru a urmari un regim alimentar exact, dar servesc pentru a ne indica ce tipuri de alimente sunt prioritare.

Putem spune ca trebuie sa asiguram: doua sau trei grame de proteine pentru fiecare kilogram de greutate corporala zilnic, pentru a garanta materialul minim de constuctie musculara, putine grasimi bune sau nesaturate, pentru a întretine metabolismul activ provenind din ulei, un pumn de fructe seci, iar restul lasandu-l carbohidratilor.

Daca cantariti aproximativ 70 kg, trebuie sa consumati între 140 ai 210 grame de proteine zilnic. Le puteti obtine din diferite alimente precum priept de pui (50-60gr.), omleta de 3 oua (23 gr.), 100 gr. branza (15 gr.), 100 gr. muschi de vita (30 gr.), doua iaurturi (10 gr.) 100 gr. peste (17 gr.), sau alta variatie de alimente de acest tip cu înalt continut de proteine, fara a uita ca va puteti ajuta cu suplimente proteice precum MILK&EGG PRO sau WHEY PROTEIN INSTANT, care sunt foarte usor de absorbit si digerat. Puteti folosi între 30 ai 50 gr zilnic.

Carbohidratii îi puteti alege dintre cartofi, orez, paste fainoase, cereale integrale, legume si verdeturi. Pentru a fi siguri de progres puteti folosi suplimente care contin carbohidrati precum JUMBO MASS, XXL PRO si TOTAL MASS 4200.

Toate acestea, combinate si folosite inteligent, va vor aduce garantia ca efectele nu vor întarzia sa apara.

Regimul alimentar pentru Endomorfi:
Endomorfii nu întampina dificultati pentru a castiga masa musculara, dar se îngrasa cu usurinta, iar problema apare cand vor sa se defineasca, deoarece sunt grasi naturali.

Am vazut ca, pentru a caatiga greutate hidratii de carbon constituie în mare arte dieta. Pentru a se putea defini sau a scade în greutate, în cazul ectomorf, sau mai bine spus de a elimina grasimea, nu se poate obtine fara o reducere drastica de glucide. Majoritatea din aceatia (ectomorfi) sunt foarte sensibili la insulina, iar acest hormon blocheaza utilizarea depozitelor de grasime ca sursa de energie. Pentru a fi mai precis, o mare parte ce apartin acestui biotip genetic prezinta o moderata rezistenta la insulina, deci celulele lor un capteaza bine insulina, nelasand ca aceasta sa patrunda în interior. Rezultatul este un nivel ridicat de insulina si glucoza în sange si de aici usurinta de a acumula grasime si în acelasi timp o mare dificultate pentru a o elimina, deoarece insulina activeaza lipogeneza (formarea stratului adipos începand de la glucoza). În acest caz, cand se doreste sa se elimine grasimea, trebuie în primul rand sa renuntam la carbohidratii din dieta si trebuie marit procentajul de proteine, dar nu în aceeasi proportie deoarece, pentru a pierde grasime trebuie sa ajungem la un deficit caloric. Altfel spus, pentru a activa pierderea de grasime trebuie sa ingeram cu 500 calorii mai putin decat cheltuielile organismului. Trebuie eliminate 1000 cal. ce provin de la carbohidrati si marit procentajul proteic cu 500 calorii. Rezultatul corespunde cu reducerea a 250 gr. hidrati de carbon (250 x 4 = 1000) si putem administra 125 grame de proteine mai mult, provenind de la alimente cu continut ridicat de proteine sau suplimente proteice precum WHEY PROTEIN INSTANT, WPI85, MILK&EGG PRO. Faceti calcule simple pentru a Sti exact ce cantitate de anumite alimente trebuie micSorata, Si ce cantitate de alimente trebuie folosita mai mult, în timp ce schimbati proteina pe carbohidrati.

Pentru un rezultat mai bun puteti folosi produse pentru slabit precum L-Carnitina, EFFERVESCENT CARNITINE
Tinand cont de toate acestea veti observa putin cate putin cum vor dispare acele kilograme ce sunt în plus ai nedorite.

Regimul alimentar pentru Mezomorfi.
“Norocosii” acestui biotip genetic au cele mai multe avantaje pentru a deveni buni culturisti. Majoritatea mezomorfilor sunt musculosi si sunt definiti inainte de a incepe antrenamentul cu greutati. Acest biotip genetic poate renunta in orice moment la dieta stabilita fara sa inmagazineze grasime corporala semnificativa. Daca vor obtine proteina necesara vor continua sa creasca fara nici un fel de problema.
Avantajul lor consta in metabolismul activ pe care il detin, utilizând perfect grasimile pentru a produce caldura corporala si energie in loc sa il depoziteze sub forma de strat adipos, in timp ce profita la maxim de proteinele ingerate. Puteti folosi suplimente ce contin carbohidrati si proteine in perioada de volum pecum MASS GAIN SYSTEM, XXL PRO, TOTAL MASS 4200, POWER BLAST, iar in perioada de definire puteti folosi WHEY PROTEIN INSTANT, MILK&EGG PRO, WPI 85, 100% EGG PROTEIN.
Combinati inteligent antrenamentul, odihna si dieta stabilita incluzând produsele suplimentare iar in timp scurt veti avea o musculatura demna de invidiat.

SFATURI GENERALE PENTRU A OBTINE GREUTATE CORPORALA:
Pentru a obtine greutate corporala si masa musculara trebuie sa aveti in vedere urmatoarele:
– Asigurativa ca puteti ingera zilnic in jur de 2-3 gr. de proteina pentru fiecare kilogram de greutate corporala.
– Intretineti un aport zilnic minim de grasimi nesaturate provenind din fructe seci si ulei ce nu pot sa se converteasca in strat adipos.
– In afara de proteine si grasimi nesaturate folositi carbohidrati complecsi, in cazul bioti-pului ectomort (orez, paste fainoase si cartofi) iar carbohidrati cu un continut ridicat de fi­bra (legume si verdeturi) in cazul biotipului endomorf.
– Realizati un minim de cinci sau chiar sase mese zilnic cu un interval de 3 ore intre fiecare, cu un continut foarte moderat de alimente.
– Odihniti-va suficient. Dormiti 8-9 ore pe noapte, incepând cu ora 10, pentru a va reface.
– Nu este posibil sa castigati greutate corporala daca nu aveti un plus de 300-500 calorii mai mult decat cheltuielile zilnice.
– Daca obtineti mai mult de jumatate de kg. saptamânal, exista multe posibilitati ca ati obtinut mai multa grasime sau lichide decât muschi pur.

SFATURI GENERALE PENTRU A PIERDE GREUTATE CORPORALA:
Când vorbim de pierdere in greutate corporala ne referim la eliminarea stratului adipos pentru toate biotipurile genetice, endomorf, ectomorf sau mezomorf, pentru a reduce stratul adipos existent si pentru a defini musculatura.
Pentru a pierde stratul adipos trebuie sa avem in vedere unele reguli de baza:
– Impartiti totalul de alimente in multiple mese pe parcusul zilei.
– In acest caz, diferenta intre caloriile ingerate si cheltuielile zilnice trebuie sa fie mai mica cu 300-500 calorii. Trebuie sa avem in vedere ca 1 kg. de grasime corporala este echivalentul a 7.000 calorii, pierderea a 500 calorii zilnic inseamna pierderea a 3.500 calorii saptamânal, sau altfel spus o jumatate de kg. de grasime corporala.
– Nu incercati sa pierdeti mai mult de o jumatate de kg. de grasime corporala saptamânala deoarece riscati sa eliminati masa musculara. Jumatate de kg. in 7 zile reprezinta o cantitate importanta, egal a 2 kg. lunar sau 24 kg. anual.
– In aceasta perioada nu folositi bauturi racoritoare ce contin zahar, sucuri, fructe dulci sau orice aliment ce contine zahar.
– Aveti rabdare. Corpul uman poate schimba metabolismul complet dar nu in cateva zile, fiind necesare saptamâni sau luni, dar merita sa asteptati.

UN LUCRU SIGUR PENTRU TOTI:
Indiferent de ce biotip genetic apartineti puteti avea nevoie de ajutor pentru a accelera cresterea musculara, pentru a reduce rezervele de grasime corporala, sau pentru a va mentine definiti. Diferenta intre aceste biotipuri gene-tice exista in activitatea metabolica si de gradul de eficacitate al ei.
Fara indoiala cel mai norocos biotip este mezomorful, deoarece metabolismul sau activeaza la un ritm mediu, uzeaza bine calo-riile, intretine bine mecanismul de a produce energie chiar din grasimi si permite sinteza proteica de a forma masa musculara.
Ectomorful are un metabolism hiperactiv de a arde multe calorii si de aceea nu inmagazineaza grasime corporala, arzând hidratii de carbon si proteinele si de aici dificultatea de a forma masa musculara
Endomorful, sau cazul opus ectomorfului, suferind de activitate metabolica slaba, ritmul sau este lent, nu arde bine caloriile, mai mult, este sensibil la insulina si la carbohidrati si poate acumula cu usurinta grasime corporala. Altfel spus se ingrasa cu usurinta si ii costa foarte mult sa piarda grasime corporala.
Indiferent de ce biotip genetic apartineti cheia succesului vostru depinde numai de voi.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s