12 Sfaturi Tari

1. Daunator pentru oase

Alimentatia cu continut inalt de proteine poate ajuta sa pierzi kilograme si sa-ti maresti muschii, dar in acelasi timp afecteaza oasele. In cantitati foarte mari proteinele impiedica asimilarea calciului, care construieste oasele si determina eliminarea acestei vitamine de catre organism. Si bauturile cu continut de cofeina reduc asimilarea calciului. In lipsa unei cantitati potrivite de calciu creste riscul dezvoltarii osteoporozei. Deoarece nici nu-ti trece prin gand sa reduci aportul de proteine , ar trebui sa-ti completezi alimentatia cu alimente si suplimente, care contin calciu. Adauga zilnic 20 miligrame de calciu la fiecare cutie de suc carbogazos (0,33l) consumat, la fiecare ceasca de cafea si la 110 miligrame de proteine.

Ia pe langa si vitamina D, sa retii calciu in oase si evita combinarea calciului cu suplimente cu continut de fier sau fibre pentru ca impiedica asimilarea.

2. Nu este sala in apropiere?

Chiar daca dintr-un motiv oarecare nu poti sa ajungi la sala, poti sa ai un antrenament destul de accesibil. Incearca urmatorul exercitiu pentru picioare:

Intinderea picioarelor stand: Aseaza-te pe un scaun cu spatele drept, cu talpile orizontal pe podea. Ridica-ti incet gamba dreapta, pana ajunge intr-o pozitie paralela cu podeaua, dupa care intoarce-te in pozitia initiala. Repeta miscarile, iar dupa aceea lucreaza cu piciorul stang.

3. Toate sunt la locul lor !

Miscarea mainilor si schimbarea unghiului de inclinare al corpului poate creste eficacitatea antrenamentului tricepsilor. Miscarea de tragere si impingere cu mainile larg despartite lucreaza mai mult pieptul, nu tricepsii. Incearca o pozitie cu mainile mai apropiate sa ai efect asupra tricepsilor. Observa ce efect au asupra tricepsilor anumite schimbari ale pozitiei mainilor si unghilului de inclinare al corpului, si noteaza, asa vei afla ce ti se potriveste mai bine.

4. Seminte de in

Seminte de in sunt o sursa bogata de lignani. Aceste nutriente sunt obiectivul multor cercetari, din cauza efectutlui regenerator pe care il au asupra sanatatii. Unul dintre lignanii regasiti in in, care are un efect pozitiv asupra sanatatii este diglucoza secoisolariciresinol, sau SDG.

Ligananii se gasesc in coaja semintelor de in, insa produsele din ulei de in nu le contin in cantitati considerabile.

Cand cumperi seminte de in, sau ulei de in, verifica pe ambalaj sau pe lista ingredientelor continutul de lignani sau SDG. Daca au adaugat seminte de in macinate, atunci probabil contine mai multi lignani.

5. Incearca seriile ” jumatate de piramida”

Majoritatea culturistilor sunt de parere, ca ar trebui sa inceapa antrenamentul de ridiare a greutatilor cu cele mai grele greutati existente. Ei cred acest lucru, pentru ca fiecare serie creste oboseala muschilor, si facand prea multe repetitii cu greutati mai mici nu pot ajunge la cea mai mare greutate. Solutia: executa una sau doua serii usoare, inainte sa utilizezi cea mai mare greutate. Dupa aceea redu din greutate si mareste numarul repetitiilor la ficare serie.

6. Dormi pentru victorie !

Cine spune, ca suntem prea batrani sa dormim putin in timpul zilei? Pe baza ultimelor cercetari somnul in timpul zilei reduce stresul si are efect benefic asupra inimii. Ai nevoie in total doar de treizeci de minute pe zi. Hormonii de stres ataca diferite organe ale corpului, glandele si vasele de sange, astfel avand efect negativ asupra sanatatii. Stresul poate starni obiceiuri daunatoare pentru sanatate, ca fumatul, mancarea excesiva si chiulitul de la antrenament. Oricand iti permite programul, putina siesta te face mai sanatos si odihnit. Dar nu dormi prea mult, ai putea sa ai probeleme cu somnul la noapte.

7. Remediu natural impotriva durerii de spate

De curand o cercetare condusa de oamenii de stiinta taiwanezi a dovedit, ca un tratament de sase sedinte de acupunctura pe luna in 89% din cazuri a fost mai eficienta – decatfizioterapia – impotriva durerilor spatelui inferior si a imbunatatit miscarea participantilor. Beneficiile acupuncturii se simt chiar si dupa sase luni de la incetarea tratamentului. Potrivit cercetarilor, plantele medicinale ca harpagophytum procumbens sau scoarta salciei albe sunt la fel de eficiente ca tabletele Vioxx (retrase de pe piata). Pe parcursul studiului au folosit zilnic doua tablete, produse de firma Food Science of Vermont, din harpagophytym procumbens.

8. Este importanta vitamina care iti apara sanatatea

Niacina (vitamina B3) are rolul de a intretine sistemul nervos si pielea, contribuie la buna functionare a digestiei, si la folosirea oxigenului, ajuta celulele la eliberarea energiei. Sursa acestei vitamine vitale este ficatul, carnea, pestele, painea integrala, mazarea si fasolea uscata, untul de arahide si nuca. Doza zilnica recomandata este 18 miligrame pentru barbati si 13 miligrame pentru femei. In vederea asimilarii optime ia-l cu alte vitamine B si vitamina C.

9. Prea mult antrenament- alergi sa slabesti, dar..

Alergarea este cea mai rapida modalitate de a scapa de grasime, dar ia in considerare urmatoarele inainte sa incepi:

Alergatul des (in primul rand pe suprafete tari) poate provoca leziuni ale corpului inferior. Alergatorii de multe ori se antreneaza prea mult, ceea ce poate opri cresterea muschilor si duce la acumularea grasimilor, si muschi netonifiati.

In timpul alergarilor dese si lungi folosesti din rezerva de energie a organismului , astfel ramane foarte putin sau chiar nimic pentru muschi.

Te descurci cu una sau doua alergari scurte pe saptamana, dar excesul poate cauza probleme. Se intelege de ce se abtin majoritatea culturistilor de la aceasta optiune cardio.

10. Provocarea pentru muschii abdominali

Abdomenele executate cu picioarele ridicate iti solicita mai mult abdomenul, decat abdomenele traditionale. Culcat pe spate pe un covor, pune-ti laba piciorului pe o mobila mai inalta, pe un taburet sau banca. In timp ce iti ridici trunchiul de pe pamanat, ridica-ti coapsele. Miscarea coapselor si genunchilor te constrange sa-ti misti trunchiul inainte si in fata, ajungand sa-ti atingi genunchii. Incepatorii doar atunci sa treaca la acest exercitiu, daca prealabil au facut cel putin cateva saptamani abdomene traditionale, sai abdomene cu schimbarea picioarelor.

11. Putin condiment nu strica

Mirodeniile proaspete transforma obisnuita, plictisitoarea salata zilnica intr-o super-salata plina de antioxidanti si fenoli care apara celulele. Imbunatateste valoarea nutritiva a salatei cu jale, rozmarin, maghiran si cimbrisor. Foloseste chimen sau ghimbir pentru gust si mai condimentat. Printre legumele cu cel mai mare continut de antioxidanti se afla ridichiile, brocoli, usturoiul, prazul, spanacul si mai ales ceapa rosie. Ca alternativa cu putine grasimi poti incerca otetul de mar sau otetul de vin.

12.Dormi ca profesionistii

Somnul potrivit asigura regenerarea dupa un atrenament greu, elibereaza hormonii de crestere si reface sistemul nervos. Mr. Olympia, Jay Cutler doarme opt ore noaptea si inca o ora jumate/doua dupa-masa, sa evite eventualele perioade de energie scazuta in timpul zilei. Daca nici tu, ca majoritatea persoanelor , nu reusesti sa-ti intrerupi lucrul sa dormi putin dupa-masa, incearca sa o introduci in programul de weekend. Nivelul energiei iti va arata daca dormi destul.


de_ce_sunt_asa_obosit (click here)

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s