Exercitii de baza

FUNCTIILE EDUCATIEI FIZICE SI SPORTULUI

Functiile educatiei fizice si sportului             (trunchi comun) Functiile educatiei fizice Functiile sportului
In planul sanatatii Functia de imbunatatire a starii de sanatate si de optimizare a potentialului biologic Functia de maximizare a potentialului biologic, conform cerintelor ramurii de sport, si de reducere a efectelor efortului unilateral sau excesiv
In planul capacitatii de miscare Functia de dezvoltare psihomotrica si de perfectionare a capacitatii motrice Functia de dezvoltare a capacitatii de performanta
In planul psiho-social Functia de dezvoltare a calitatilor intelectuale, morale,volitive Functia de socializare                                                             Functia de conturare (perfectionare) a profilului psihic specific unei probe, ramuri de sport, functia agonistica, functia de excelenta
In plan cultural Functia de transmitere a valorilor spirituale, materiale, de reflectare a activitatilor de practicare a exercitiilor fizice ca acte culturale, functia de dezvoltare a calitatilor estetice (corporale si de miscare). Functia de transmitere a traditiilor, a ”ritualurilor” a valorilor morale (fair-play), functia de valorizare a  rezultatelor  stiintei domeniului, functia de spectacol a ramurilor de sport ( aflate la granita cu arta), functia de simbol a idealului sportiv olimpic.
In plan economic si recreativ Functia de ameliorare a randamentului profesional, a randamentului scolar, functia de petrecere in mod organizat, placut , a timpului liber; functia de sustinere a integrarii profesionale Functii legate de urmatoarele aspecte: domeniu de investitii, crearea de locuri de munca, dezvoltarea unei ”industrii a sportului” – tehnologie, echipamente.

Exercitii de baza:

* Piept – impins culcat,impins inclinat
* Spate – tractiuni,ramat cu bara din aplecat
* Umeri – impins cu haltera,impins cu gantere
* Bicepsi – flexii cu haltera din stand,flexii cu gantera din stand
* Tricepsi – impins culcat cu priza ingusta,extensii cu haltera din culcat
* Coapse – genuflexiuni cu bara,genuflexiuni pe un picior
* Gambe – ridicari pe varfuri cu partener in spate,ridicari pe varfuri pe un picior

Reclame

2 gânduri despre „Exercitii de baza

    • sunt 3 tipuri somatice dar cazurile in care cineva este 100% un tip somatic adica ectomorf, mezomorf sau endomorf sunt rare, de obicei sunt combinate ex: 70% mezomorf si 30% endomorf ca sa iti faci o ideie clara mai pe scurt toate cele 3 tipuri se rezuma la tipul scheletului, masa musculara si tesutul adipos. Oasele mari indica un tip mezomorf si endomorf iar un schelet subtire aste specific ectomorfului iar faptul ca iei in greutate (tesut adipos) dupa o ce ai practicat culturismul indica faptul ca esti endomorf.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s