Tehnici de construire a masei musculare

Tehnici de construire a masei :

* Antrenarea pana la epuizare – Presupune sa continuati un set pana ce nu mai sunteti in stare sa faceti nici o repetare in plus (de preferat cu un partener care sa va ajute sa finalizati acea repetare fortata).
* Traiectoria completa a miscarii – Presupune ridicarea si coborarea unei greutati pe traiectoria cea mai lunga posibil,de la extensia completa la flexia completa si inapoi.Cand faceti acest lucru,nu intrebuintati mai multe fibre musculare ci utilizati aceleasi fibre mai des.
* Repetari negative – Presupune coborarea unei greutati in loc de ridicarea ei;deobicei se foloseste o greutate care ar fi prea mare pentru a putea fi ridicata dar nu prea mare pentru a-i controla coborarea.Acestea au mai multe efecte,printre care intarirea tendoanelor si articulatiilor,totusi,cea mai mare parte a masei si fortei este formata ridicand in loc sa coborati,deci repetarile negative trebuie sa fie doar o mica parte a antrenamentului pentru masa.
* Accelerarea compensatorie – Presupune ridicarea unei greutati mai mari cu cat mai multa forta si viteza posibil si accelerarea miscarii cat mai mult (Atentie,doar pe partea pozitiva a miscarii si doar cu greutati mari).Ridicarea unei greutati implica forta,ridicand-o repede implica putere.Puterea este definita ca fiind : forta inmultita cu distanta per unitate de timp.Este nevoie de mai multa putere pentru a ridica o haltera in 2 secunde decat in 3 secunde.Accelerarea unei greutati o face mai grea,punand mai mare stres asupra fibrelor musculare implicate si inseamna ca lucrati foarte greu in puncte ale miscarii unde aveti avantaje de ridicare precum si cand aveti dezavanataje ale ridicarii.

Metode pentru a scapa de febra musculara

Febra musculara nu apare numai din cauza suprasolicitarii muschilor, ci si atunci cand faci o pauza de miscare destul de lunga.

De altfel, si in cazul in care nu te incalzesti suficient inainte, poate aparea febra musculara. Febra musculara se instaleaza cand reactiile chimice care au loc la nivelul muschilor in timpul efortului au ca rezultat o substanta toxica numita acid lactic.

Specialistii recomanda „intinderile dinamice„, mai precis exercitii care imita miscarile pe care urmeaza sa le faci in timpul antrenamentului. Atunci, daca in ziua respectiva faci cardio (banda sau alergat in aer liber), incalzirea ar trebui sa conste in mers timp de 1-2 minute. Pentru exercitii de fitness, cu greutati, executa miscarile din timpul antrenamentului pe care urmeaza sa il faci, cu greutati mici.

Totusi, aceste exercitii nu vor fi suficiente pentru a ameliora febra musculara de a doua zi care, in mod aproape inevitabil, se va instala.

Iata si cateva metode prin care poti scapa de durerile musculare de a doua zi.

  • Calmantele

Ibuprofenul este o substanta foarte eficienta in ameliorarea durerii musculare, tocmai pentru proprietatile sale antiinflamatoare.
De altfel si aspirina este de folos. Pentru a-si face mai bine efectul, ia aceste calmante chiar dupa exercitiile fizice. Apoi, pana febra dispare complet, poti lua in fiecare seara cate o aspirina.

  • Multe lichide

Este necesar sa consumi multa apa pentru ca tesutul muscular sa se refaca.

  • Masajul

Masajul poate fi foarte eficient mai ales daca este combinat cu dusurile calde-reci. Masajul ajuta la eliminarea acidului lactic din muschi si la calmarea durerii.

  • Nu lenevi

Chiar daca nu poti sa faci nimic, straduieste-te sa faci putina miscare. Nu trebuie sa mergi din nou la sala, sa faci exercitii solicitante, insa e necesar sa faci cateva exercitii usoare. Repeta-le pe cele care ti-au dat aceasta febra musculara, insa la o intensitate mult mai mica.

Instructorii personali

Cei mai multi dintre instructorii personali pe care i-am intalnit se comporta ca niste idioti. Majoritatea habar n-au pe ce lume traiesc, dar simt nevoia de a judeca pe oricine trece pragul salii de antrenament. Si Doamne fereste sa fii cumva mai musculos decat ei! Te vor uri din toata inima si nu se vor da in laturi sa iti spuna, tie si tuturor celor din jur, ca muschii tai arata asa cum arata fiindca folosesti steroizi. Nu conteaza ca eu ma antrenez dinainte ca unii dintre ei sa fi venit pe lume, asta sigur nu are nimic de a face cu muschii mei !

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s